LA "A" EN LA MAR DE PARAULES (III)

Tot el què escric aquí, ho faig sense cap d'estudi premeditat. Quan vaig començar només pensava triar algunes paraules per comentar-les, però... n'hi ha tantes! Per exemple, de les que he triat avui: aixella: jo no la coneixia. O aixeta: en casa sempre hem dit grifo. O aixovar: sí que la coneixia, aquesta paraula, però no la sabia escriure. O ajeure: sempre he dit “vaig a gitar-me”. És molt el que estic aprenent amb la mar de paraules, desconegudes fins ara o mal utilitzades. És per això que no puc fer altra cosa que continuar seleccionant-ne algunes d'elles. I ja veurem fins on arribe. Aquestes són les que he seleccionat avui:

-aixella: Part de sota el braç, on aquest s'ajunta amb el cos.
-aixeta: Objecte que serveix per a obrir o tancar la sortida d'aigua o altres líquids.
-aixopluc: Lloc on posar-se a cobert de la pluja.
-aixovar: Conjunt de roba que els nuvis aporten al matrimoni.
-ajeure: Posar algú, o alguna cosa, en posició horitzontal.
-ajornar: Deixar alguna cosa per a un altre dia.
-alba: Moment del dia en que comença a veure's la llum del Sol.
-albada: Moment just després de l'alba fins que surt el Sol.

SALVADOR ESPRIU I CATELLÓ, fou un poeta, dramaturg i novel·lista català (1913-1985). D'entre la seua obra, hi ha un poema que es titula “Cançó d'Albada”, que és l'última de les paraules seleccionades:

CANÇÒ D'ALBADA

Desperta, és un nou dia,
la llum
del sol llevant, vell guia
pels vells camins del fum.
No deixes res
per caminar i mirar fins al ponent.
Car tot, en un moment,
et serà pres”.

Comentaris

  1. M'emociona llegir tot açò i em sembla molt bonic al mateix temps enriquidor, gràcies.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

LA "C" EN LA MAR DE PARAULES (IV)

LA "G" EN LA MAR DE PARAULES (VII)

LA "P" EN LA MAR DE PARAULES (XI)